Sv: Nidri i aug
Lillbrorsan och jag var i Nidri tredje veckan i augusti 2004. Ingen av oss tyckte det var något höjdarställe. För min del kändes det inte som att komma till Grekland, eftersom jag är mer "van" vid de kykladiska öarna. Lefkas kunde lika gärna varit Italien eller Spanien då det inte fanns något speciellt utmärkande grekiskt där.
Restaurangerna och tingeltangelaffärerna kantrar en starkt trafikerad gata som går rakt genom byn. På "andra sidan", mot hamnen, är det bättre.
Stranden var inte mycket att hänga i julgranen och för att komma dit var man tvungen att gå över vägen, vilket inte var det lättaste med all trafik.
Om jag ska vara lite positiv får jag lov att säga att Porto Katsiki var fantastiskt fint! Vilken härlig strand! Tyvärr låg man som packade sillar och det var fullt med folk, men fint var det i alla fall!
Jag skulle inte vilja åka till Lefkas igen, men smaken är ju som bekant delad. Det här är MINA åsikter och ni kanske tycker något helt annat! Åk dit och bilda er en egen uppfattning! Allt beror ju på vad ni vill ha ut av semestern och vad ni har för förväntningar!
|