Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-12, 22:25
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Allmänt om Thassos...

Kom hem i veckan från Thassos och ja.... Mycket fin ö men som någon skrivit här tidigare, något saknades! Jag säger inte att det var en "dålig" ö, men vi tyckte att Samos, som vi besökte förra året, gav oss så mycket mer. Självklart beror sånt här på vilken person man är, vad man vill ha ut av semestern tror jag. Naturen, grönskan och de höga bergen var mycket vackert. Vad jag kan hålla med om var turismen, så mycket britter har jag nog aldrig stött på i Grekland tidigare!! Tyskar fanns men inte alls i samma skal. Eftersom att vi åkte i början av augusti så hade ju även grekerna själva börjat invaderat ön. Inget ont om dem, jag ser hellre stränder med greker än med andra turister. Men... de blev väldigt livligt överallt, inget lugn direkt! På stränderna låg de gärna nära inpå (även om plats fanns en liten bit bort) och ni vet ju att greker (+andra sydlänningar) låter värre än det är!

Myggorna gillade mig men inte pojkvännen lika mycket! Räknade till minst 35 bett som jag hade kvar då vi var åter i Sverige. Men vet inte om det var mer än annars..

För att inte bara ta fram det negativa så hittade vi faktiskt en liten strand, för några timmar vår egen, där vi faktiskt fick se delfiner simma förbi!! GRYMT HÄFTIGT!!!

Sammanfattningsvis, trevlig ö med mycket fin natur. Men inte ska man tro att de är lite turister bara för att vi svenskar börja upptäcka ön!
Svara med citat