Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-11, 18:15
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Aegean Sun och Skala rachioni

Oj, det låter inget vidare! Vår semester på Thassos (SP)var helt annorlunda än er helt klart! Vi åkte 13-27 juni och jag kan säga att det var väldigt LITE turister! På stranden var det mycket rymligt, vi var fyra familjer med olika tider men vi fick alltid solstolar bredvid varandra! Stranden mellan GB och SP var mer eller mindre tom när vi promenerade där! Vissa restauranger hade inte öppnat, men de som var öppna var trevliga och bra, ingen jag kan klaga på! Vi åkte med Apollo och har inga klagomål vare sig på dom eller på hotellet (Nama) som var precis enligt våra förväntingar och katalogens beskrivning! Mygg såg vi knappt några och getingar max fem stycken på två veckor! Vi älskade stranden vid SP, delvis för den underbara botten men även för att det var rent och fräscht och som sagt, gott om plats! Vi var fyra familjer på tre olika hotell i SP och alla var supernöjda! Jag "föll" inte heller för Thassos som jag har gjort med andra öar men tycker ändå att Thassos är helt underbart! Otroligt vackert, rent och fräscht, gästvänliga människor osv. Det jag kunde sakna i SP var den grekiska vardagen med åsnor, små gummor etc. De andra fyra vuxna som var med föll pladask för Thassos så smaken är ju olika! Vi hade blandat väder, regn,åska, blixt och dunder samt strålande solksken! När vi kom var det 18 ° och regn men det blev bättre efter ett par dagar! Min syster och hennes man kom den 27 juni och bodde på Emerald (GB), åkte med Airtours och var supernöjda med allt utom vädret som var sådär under deras vecka!
Som sagt, smaken är olika, vi åker nog inte heller tillbaka (brukar inte göra det) men älskade verkligen Thassos och gulliga SP!
/Ulrika