Georgioupoli är verkligen en mysig by! Jag var där i maj/juni förra året med mor min och vi trivdes jättebra. Kan lätt tänka mig att åka tillbaka dit.
Vi tog bussen in till Chania en dag och fick lätt panik av allt folkliv, inkastare och höga priser. Vi stannade inte länge innan vi åkte tillbaka. När vi klivit av bussen i G-poli så kände vi att nu är vi hemma igen

Det är så lugnt och skönt där!
Vi bodde på Hotell Zorba, jättemysigt ställe med trevlig personal. Ägarinnan försökte få mig bortgift med sin son, som också jobbar där, Vassilis tror jag han hette
En av dagarna kom vi på att vi skulle promenera bort till sjön. Kartan studerades och vi satte iväg. Tilläggas bör att ingen av oss är någon bra orienterare, så mamma undrade om vi inte skulle fråga någon hur man ska hitta dit. "Näää, det här går bra", sa jag och vi pinnade vidare. På vägen mötte vi ett gäng bilar och sa att "de där har nog varit vid sjön och tittat". Säkert. Efter ett par, tre timmar tyckte vi att vi väl borde kommit fram vid det här laget! Åtskilliga vridningar på kartan senare insåg vi att vi gått åt fel håll hela tiden! Vi var på väg
ifrån sjön! Med tanke på att jag åkt skidor vilse på ett elljusspår och mamma orienterade bort sig i skogen när hon gick i skolan (de var på väg att sätta in hundpatrull!) så är det ingen bra idé för oss att försöka hitta på egen hand... Inte fick vi se någon sjö heller, förutom från bussfönstret när vi skulle hem
Hoppas ni får en trevlig resa! Ta "tåget" om ni ska till sjön så slipper ni få blåsor och värkande fötter

(Fråga mig inte varför vi inte gjorde det från början..!)