Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-08, 10:48
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: semestern på Mykonos - vilken besvikelse (långt inlägg)

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Efter senaste resan till Frankrike, har jag också påmints om att det finns så mycket härligt och inte minst varma generösa människor överallt. I Frankrike blev vi till exempel tilltalade av både kvinnor och män. Det var en trevlig överraskning. I Grekland har jag aldrig blivit tilltalad av någon kvinna.
Måste bara flika in här - jag är inte heller van vid att spontant bli tilltalad av en grekinna, men på Karpathos hände det. Tex på båten till Diafani knackade en grekinna på svärfars axel och ville att vi skulle titta på Apella Beach. Hon förkladare att stranden hade fått pris år 2003 för Europas bästa strand. Vi pratade en god stund med henne, och det kändes mysigt att hon tyckte oss vara värda hennes tid och uppmärksamhet. Det kändes ovanligt, har ej mött det tidigare i Grekland.

Det kändes trevligt att "vanligt folk" kunde ge en kommentar eller ett råd helt spontant. Det bidrog till att man kände sig hemma. Men på Karpathos är de inte trötta på turister än, det kanske de är på Mykonos...?
Svara med citat