Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-06, 20:54
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Men varför lägger du den där bredsidan mot mig?
F´låt Det var inte menat som en "bredsida" mot dig, eller någon annan person här heller. Absolut inte. Jag uttryckte mig kanske på ett klumpigt sätt. Jag "kapade" en bit av ditt inlägg för att det var en bra ingång till det jag ville föra fram. Nämligen just det att jag tycker att vissa turister tar för lite hänsyn till de krav som finns i landet vi besöker. Oavsett om det är Grekland eller något annat land. Dessa få riskerar att förstöra så mycket för så många! (Härlig travesti! )

Jag anser att de som bor i landet vi besöker har större rätt att bestämma hur vi som gäster ska uppträda än vi själva har. Jag protesterar mot att turister tror sig ha rätt att uppträda som de gör här hemma utan att ta hänsyn till vad som gäller i landet de besöker.

Jag tror att du och de flesta andra här på Kalimera, och de "övriga" som av någon märklig anledning inte hittat hit ännu , vet att uppföra sig på ett korrekt och vettigt sätt. Men det finns tyvärr undantag.

Så, till den det berör:

På vissa öar och stränder är det helt accepterat att vara utan Top. På andra är det helt otänkbart! Jamen, åk då till de ställen där det är OK om det är viktigt för er. (Jag har själv "näckat" i Grekland, men det är ingen som sett om de inte haft en synnerligen kraftig kikare... Och det är en speciell känsla!) Men ser man att alla andra har toppen på ska man kanske inte vara den första att ta av den... Speciellt inte som besökare. Då anser i a f jag att man brister i respekt.

Utan att rikta mig till någon speciell utan till alla som besöker andra länder:

Visa respekt för de regler som gäller i landet ni besöker, och ta ansvar för ert uppträdande. Sverige och Svenskarna är inte Världens Navel... Vi är en liten fläck på kartan väldigt långt norröver...

För att avsluta det hela så kan jag informera er om att alla dessa liter Glass som jag konsumerat de senaste månaderna har gjort att jag också kanske borde ha Top nästa gång jag går till stranden... För anständighetens skull...

Peter

P.S. Sedan det här med "fräschhetsfaktorn", huruvida personen är 20 eller 60, väger 50 eller 150, är så ovidkommande att det nästan gör ont... Det spelar väl ingen roll på stranden!? Om någon här som är 20 nu har åsikter om en 60-åring utan Top kan jag informera vederbörande om att om 40 år är du själv där....! Då kan du ju gå omkring och fundera över vad 20-åringarna då tycker och säger... Lev och låt Leva...

Alternativt: Get a Life...

D.S.

Senast redigerad av Peter den 2006-08-06 klockan 21:00. Anledning: Missade citering
Svara med citat