Sv: Hemma från Kreta igen
På ett sätt tycker jag att detta är en pseudodiskution. Jag när en förhoppning om att man som gäst i ett annat land anpassar sig till hur det fungerar där och tar hänsyn till omständigheterna där man är. Om det på en viss strand verkar vara OK att vara toppless, så visst. Fine by me... Jag bryr mig inte. Andra kanske bryr sig men det är i så fall era problem... Jag bryr mig inte om utseende, vikt eller ålder! Den som gör det är väldigt fel ute... Det kan vara intressant i andra sammanhang, men inte på stranden...
Vad jag däremot kräver är vanligt hyfs och anständighet när man besöker en Taverna eller butik! Då anser jag att man bör ha en T-shirt på överkroppen och något vettigt nertill. Oavsett om man är man eller kvinna! String tex är inte så aptitligt när man går och handlar...
Klarar man inte av sådana basala krav som att respektera de förutsättningar på hyfs och anständighet som råder där man är, har man bevisat att man har IQ = Fiskpinne. De begränsningar som råder på vissa platser kan vara av religiösa eller moraliska skäl, och klarar man inte av att ta hänsyn till det så bör man planera sina framtida resor till ställen som stämmer bättre med det uppträdande man har själv. Mutter...
Egentligen skulle jag vilja muttra lite mer, men jag orkar inte, för jag tycker att detta är en idiotdiskution....
Peter
|