Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-06, 14:52
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Kreta igen

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Man kan förstå dig utan att hålla med dig.

Det begär jag inte att alla ska göra heller!

Några av er har erkänner vad det handlar om: estetik. En 20-årings bröst är okej men en 40-årings är det inte. Och hu om hon dessutom är överviktig. Trist att kropps- och utseendefixeringen spridit sig ända hit.
Återigen vill jag förtydliga då att jag inte tycker det är MER ok med en 20-åring än en 40-åring... Vad jag ville komma till att det kanske väcker mer uppmärksamhet om en dam med DD-kupa hoppar omkring framför tavernan än om en med A-kupa gör det? Och jag tycker inte det känns trevligt när jag äter. Att den ena kroppen eller andra sen skulle vara snyggare lägger jag ingen värdering i här.
Jag är förövrigt någon som verkligen värnar om alla människors lika värde och rätt att tycka och tänka som de vill, så jag anser att alla såklart ska sola och bada oavsett utseende och kropp.
Men jag vet också av egen erfarenhet att väldigt många människor i vårt land har svårt att acceptera olikheter och ni, som tycker att mitt inlägg här är ett exempel på det, måste ha det verkligt jobbigt varje dag ni möter alla dessa personer.
Jag skulle vilja berätta hur "inskränkta" människor kan vara och hur man kan vara tvungen att handla mot sin vilja för att ändå visa hänsyn till dessa: När vi var i Rethymnon i maj var min son med. Han har ett handikapp och är lite vild. När han gick i barnpoolen på hotellet så tog majoriteten av föräldrar ur sina barn ur poolen. Här hade jag ju kunnat strunta i det och låtit hela hotellets barn varit utan bad en veckas tid...men istället fick jag försöka lugna min son och tjata hela tiden fast jag inte ville det. Jag hade förstås velat att alla skulle acceptera honom som han är men så är det inte och jag kan inte göra något för att ändra på honom heller, men jag kan försöka "tillrättalägga" situationen....
Jag vet inte om ni fattar liknelsen men som extremt storbystad kan man kanske "tillrättalägga" situationen genom att sätta på sig en bh när man vistas kring en taverna, även om man inte har lust med det...?

Malin
Svara med citat