Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-04, 08:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma vi också!

Enklaste sättet om man ill komma till huvudorten Chalkída mitt på ön är att ta bussen från Aten direkt dit. Bussar utgår från den terminal som ligger på Lission Street.(osäker på Stavningen) Alltså inte Statmos Kiffissos.
Om Du vill åka direkt till Kárystos så är det absolut smidigaste att ta buss till Rafina direkt från flygplatsen , det tar ca 40 min och sen båt från Rafina till Marmári som tar 1tim 10 min. Där kan Du antingen stanna kvar några dar eller ta den buss som ansluter till färjan som går till Karystos. (Färjan kostar 5,5 euro pp och går 4 ggr per dag och bussen från flyget ca 2.5. Bussen till Karystos 1,30)
Vi var bara i trakten kring Kárystos, förutom bussresan ner från Kimi. Vår värd sa till oss att kom vi tillbaks nästa år så skulle han hjälpa oss hyra bil till bra pris för att kunna åka runt på ön..September tror jag är FINT!! Norra delen ska vara fantastiskt vacker !! En idé kan ju vara att starta i Chalkida, som sägs vara en ful stad, men sen ta bussar därifrån norrut och sedan ta Dig söderut. Ha bara i åtanke att vägarna inte är så utbyggda och bussarna går inte så självklart från "A till B" som vi lätt tror. Evia är en mycket kuperad ö och höga berg delar av ön i olika delar.
Om Du bestämmer Dig för Evia så ska Du få namn o adress av mig till det ställe där vi bodde. Det var jättebra tycker vi.

Lissi - som nästan längtar tillbaks redan!
Svara med citat