Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-02, 19:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: "Hyra" person som arbetar

Jag var nere för ett par år sedan för att titta på hus åt ett Svenskt företag. Jag var i kontakt med några Svenska mäklare i Grekland men fick inget gott intryck alls. Jag fick tex inga prospekt eller info, bara en uppmaning att komma dit så skulle det lösa sig... De tyckte jag skulle ta mig 20 - 30 mil på vinst och förlust... Nej, det gjorde jag inte, det verkade inte seriöst.

Mitt råd är att bestämma var ni vill bo först. Sedan åka ner på en "arbetssemester" och se vilka möjligheter som finns. Har ni kontakter på orten så hör med dem om det finns hus till salu, vilka mäklare som är seriösa osv.

Hittar ni något ni är intresserade av bör ni kontakta en advokat direkt, så att han är med från början, för att undvika ev problem. Ni kan köpa ett "skelett" och bygga färdigt själva, eller en färdigt hus. Eller ett renoveringsobjekt. Tänk på att dragning och inkoppling av tex vatten och el ofta inte ingår i köpeskillingen utan betalas separat och kan kosta multum. Därav behovet av advokat. Jag har för mig att det dessutom är lag på att köpet ska gå genom advokat men ju tidigare han är med desto bättre.

Peter
Svara med citat