Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Tack för alla svar!
Det har varit intressant att läsa era åsikter. Bl a förstår jag att man inte skall sticka ut näsan för mycket. Till och med här på Kalimera kan man då få en liten "knäpp".
Två reflektioner:
-Mitt lidande för nästan 15 timmars försening blir väl inte mindre för att jag köpte enkel resa (som alltså enl Novair inte ger rätt till ersättning)?
-Den frihetliga atmosfär som präglar många av inläggen på Kalimera, dvs att själv styra sin tillvaro under resan och söka sina egna äventyr, gynnas den tanken verkligen av några av de inlägg jag fått? Bl a att man mer eller mindre får skylla sig själv om man chansar och köper enkelresa. Kanske bättre att låta sig styras upp? Eller varför inte: köp charterresa komplett från början. Hotel, grisfest och allt. Klart, fixat!
Trevlig resa önskar
ebh
|
Ska jag ta åt mig eftersom det är mig du citerat, eller?
Jag kan bara upprepa mig och igen säga att för mig är det en självklarhet att de villkor man har skrivit under på gäller. Det har inget med att skylla sig själv att göra.
Det kan ju vara så att villkoren är dåliga, men det är ju en annan sak, och inget man kan åberopa i efterhand. Jag kan inga villkor, men om det är som andra här säger att enkelresor inte ersätts så är jag den första att tycka att det är en dålig och obegriplig regel.
Att villkoren inte skulle följa eu-förordningar eller andra lagar och regler, som någon sagt, tvivlar jag däremot starkt på. Tvärtom har säkert bolagen lagt mycket tid och pengar på att formulera avtal som håller i alla lägen. Allt annat vore rena döden för företaget.
Till sist måste jag bara kommentera det här som du skriver: "Bl a förstår jag att man inte skall sticka ut näsan för mycket. Till och med här på Kalimera kan man då få en liten "knäpp"."
Jag kan inte tycka att du på något sätt har stuckit ut näsan. Du har berättat om vad du varit med om och vad du tyckte om det. Inget kontroversiellt i det.
Man skriver ju i ett forum för att delge andra sina erfarenheter, synpunkter och kunskaper och för att få del av andras. Det betyder oftast att några håller med om det man själv skrivit, medan många inte gör det. Att man får en lite "knäpp" för att man inte får medömkan och medhåll av alla, känns som ett väldigt främmande sätt att uppleva saken.