Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Efter bromsningen inträdde som jag tyckte, och beskrev som "turbobroms", det drog till extra i ryggstödet de sista kanske 100-200 meterna. Faktiskt den mest rejäla inbromsning jag kännt och om jag kan snabbt uppskatta mina flygningar i livet så är det nog en bit över 50 starter och landningar i alla fall.
...
Skulle tro att en landning på Skiathos inte är särskilt avancerad men kräver ännu mer skärpta och precisa handlingar av piloterna än på längre banor.
|
Det här vill nog inte sambon läsa! Han är lite flygrädd, och har bara två flygresor på nacken. Jag gör mitt bästa för att härda honom och har lyckats lura iväg honom på en tredje för i år

Nog bäst att han vänjer sig; i höst ska vi till Bolivia också, och det går ju inte på en kafferast...
Första flygturen, till Egypten i februari, tyckte han var jättehäftig, och då gick flygrädslan över (trodde han!). Efter att vi nu i juni landat på Santorini väcktes den på nytt. Det skramlade och hade sig och han tyckte att planet studsade till innan det kom ner till marken igen. Själv märkte jag inget
Citat:
Därför var det ju extra kul att få landa och starta i Thessaloniki på hemresan ! De måste tanka, Skiathos klarar inte att man lyfter med full tank som besättningen så informativt informerade om flera gånger.
|
Aha, det är därför det är mellanlandning! Vi såg att det stod Thessaloniki på biljetten men förstod inte vad vi skulle dit att göra på hemvägen. Nu vet vi!
/ENIAC -
Electronic Numerical Integrator And Calculator