Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
För mig gjorde det det!  Ni var väl inte besvikna i alla fall hoppas jag?!
|
Nej nej, besvikna var vi
inte. Man sover ju inte på väggar som är fula, de syns ju bara i dagsljus

Uteplatsen/terassen var STOR, det var lugnt och som sagt var ju allt i badrummet och pentryt perfekt fungerande. Ett tag trodde vi att det skulle bli mycket mygg eller andra varelser som skulle komma in på rummet. Men trots att det var gräsmatta (det var den som var ful) omedelbart utanför och som kanske kan innebära kryp så var det inget annat än någon enstaka fluga och någon mal som var inne och vände.
Hotellet, i alla fall den markdel vi var på kändes dock av äldre årgång och var som sagt slitet. Vi kunde bara jämföra med Fiorella i Apollo´s Skiathos-utbud som vi bodde på veckan innan. Det hotellet var om jag minns rätt, byggt 2002. Nu har jag kollat och byggår för Denise var 1982 men renoverat 1992. Bilden på ett rum på Apollos sida är INTE från ett av rummen med markterass. På den bilden ser man AC på väggen, det hade inte vi och pga marknära så hade vi relativt svala (ljumma) nätter inomhus.
Det var som jag skrev i ett annat svar här nyss - har man inte stora krav på ett rum mer än renligt och bra funktionellt så duger Denise bra. Vill man se detaljer i ett boende och börjar bli tveksam så tror jag man ska tänka om. Rum som är enkla i Grekland saknar inte "skavanker", detaljer som är ologiska eller som man undrar över och man bör vara ödmjuk om man t.ex är van med mer "kontinental" klass.
Så ta det lugnt ENIAC, du blir nog nöjd. Har du lägenhet eller hotellrum på Denise ?
Hasse