Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-01, 14:27
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Re: Skopelos - hotel Denise

Citat:
Ursprungligen postat av Assar
Tack Hasse för din beskrivning av hotel Denise!

Hoppas du hade det bra på Skopelos i övrigt!
Är det något man inte får missa?

Hej hej

Utsikt och hyggligt lugn lär du få och förmodligen störs nog inte utsikten för mycket av palmen ? Blir det rum högst upp i huset har du i så fall stans bästa utsikt. Denise-huset syns till och med på en del av vykorten, klart och tydligt. Det finns hiss på hotellet !!

Vad får man inte missa ? Ja oj, det är ju en stor fråga. Självklart tycker vi man ska besöka Glossa antingen med lokalbuss eller eget fordon. Det är inte slutstation på bussturen, det är Loutraki. Vi gjorde det misstaget och klev inte av i Glossa som vi just då trodde var Loutraki. Vi fick åka tillbaka några kilometer och förlorade 2,20 Euro men det var det värt, i all klumpighet med några extra skratt oss emellan !

En rejäl vandring i gränderna inne i stan är värt varenda steg och svettdroppe. Det finns miljarder med intryck som förnöjer ögon-, öron- och doftsinnenna. Bara beläggningen på många av gränderna, stenmönstret och de små långsmala stenarna de placerat i mitten som för att markera "kör/gångbarno" var mycket speciellt och minnesvärt.

Ta en tur till Alonissos och känn kontrasten, det som jag redan nu skrivit mycket om.

Detta är ungefär vad som i skrivande stund kommer över mig. Ännu mer som man spontant kommer på själv på Skopelos är nog lättare att genomföra då jag tycker det kändes lättare än på Skiathos. Där är man bitvis så mycket mer beroende av en del faktorer man inte kan påverka själv (som knökfulla bussar som sagt).

Hasse
Svara med citat