Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-24, 18:08
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Egen segelbåt

Hejsan,
Klart ni ska segla i Grekland, det aer underbart!
Om ni har barn (som kanske inte alltid aer sa sjovana och gillar nar det gar hart) sa aer Saroniska oarna nog ett bra val. Jag tror ocksa att Joniska oarna (Lefkas/Kefalonia/Ithaka/Zakhyntos) kan passa er. Daer utgar man i allmanhet fran Lefkada. I de Saroniska oarna och Egeiska havet aer det Pireus som brukar vara utgangshamn.
Det som skiljer ost och vast aer ju framst Meltemi-vinden som blaser i Egeiska havet under sommaren och kan stoka till det lite om man inte aer van vid segling pa havet langa strackor och med sjogang (kan latt ga 2-meters vagor).
Jag kan skriva lite mer praktiska saker nar jag kommer hem, men i allmanhet aer batarna ganska stora och sjovardiga (40-55 fotsklassen). Det finns aven "normala" batar med svenska matt, men om det finns mojlighet, sa skulle jag rekommendera att ni gar ihop med lite vaenner och hyr tex en 45-fots bat tillsammans, en sadan kan man latt bo 8 personer i. De aer stadigare att segla och bekvamare att bo i. Det aer ocksa bra med flera som kan hantera baten, sarskilt naer man lagger till i marinorna.
Svara med citat