Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-24, 00:56
patrikiden patrikiden är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Några frågor om Rhodos...

Jag och min fru var i rhodos stad de 2 sista veckorna i juni med apollo. Vi var också till marmaris över dagen.
Men det är inte att rekomendera att ta apollos resetur, först så tar resan ca: 1 timme, när man kom fram så blev vi förda till en läderbuktik där de plockade ut personer ur publiken som fick vara modeller, sedan ner i källaren där man blev pressade av en massa säljare, skit jobbigt.
När vi äterligen kom ut, så fortsatte sälj resan, till en guld affär, likadant där. Dock inte så pushig som de i läder affärern.
Efter detta så tvingar dom oss till en restaurang som tar långtid på sig att servera maten, precis som de vill att man skall köpa så mycket dricka som möjligt. Vi satt ute i solen, skit varmt.
Efter maten så skulle vi få 4 timmar för oss själva, lovade reseledaren när jag frågade varför vi inte fick gå ut ensam.
Det slutade med att vi bara fick knappt 2 timmar kvar som var hyfsat intressanta.
En varning, priserna på de ställen som man blev förda till har inte alls bra priser. Sedan i de vanliga butikerna så sa dom att guldpriset hade gått upp. Så det är inte så billigt längre.

Vad det gäller party på rhodos så i rhodos stad så finns det allt samlat på en gata. Bara ett ställe är ett riktigt discotek, Colorado, som man brukar avsluta kvällen med. Boulovard är bra om man vill lära känna grekiska folket, många greker var där. Utöver det så finns det bara mindre barer.

Efter en veckas festade i rhodos stad så blev man lite less. Samma sak helatiden.

Vi tog bussen till Faliraki för vi hade hört att stranden var bättre där. Vi älskade stället. Bättre mat, mer utbud av shopping, stranden var en riktigt sandstrand, inte stenstrand som i rhodos stad. Och sedan utelivet grymt bättre och glöm inte att gå till Club Liquid. Klart bästa clubben.

En del restauranger i rhodos stad serverar bröd och dressing till maten, även om man inte har tagit av brödet eller dressingen så försöker dom att ta betalt för det. Så kolla notan!
Restauranger utan inkastare är oftast bättre. Varning för restaurang Elinikon. Skit dålig mat, bara salladen var ok, och de förstökt med tricket ovan.

Tyckte att restaurangerna på bargatan var bra, om man vill äta billigt och snabb mat.

Maten i Faliraki var godare. På restaruangen Orient Expressen(asiatisk) så jobbar en kille som liknar Ron Jeremy, skit lika. Och maten är super god, mums.
Pizza slize stället vid faliraki beach är kanon när man är påväg hem ifrån discot.

En sak som är väldigt bra med Grekiska folket, de är så otroligt trevliga. Jag fick gratis whiskey och ozo, av massa grekiska personer som gillade oss.
Lärde känna en vakt på club Liquid i Faliraki som bjöd min och min fru på middag på hans favorit restaurang. Han häntade upp oss med sin familj till en restaurang på ett berg med världens utsikt och bjöd på grekisk mat som man aldrig annars inte visste om. Efter förrätterna så var man mätt(vi trodde att all mat var serverad), men icke, sedan kom kycklingen. Mycket god mat.
Sånt här händer bara i grekland.

Det är väl vad jag kommer ihåg nu.

Finns lite bilder på min websida om ni är intresserad:
www.patrikiden.com

MVH Patte
Svara med citat