Ämne: Skräp
Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-20, 23:48
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Skräp

Jag är inte Miljöpartist. Jag är knappt någon "partist" alls egentligen... Men jag bryr mig mer och mer om miljön. Vi håller på att förgifta den för våra barn, och deras avkomma. Varav jag inte har något, så egentligen kan jag ju strunta i det... Men någonstans så har väl även jag ett embryo till samvete. Detta gäller naturligtvis inte bara Grekland, utan hela världen.

Men det stämmer lite till eftertanke när det faktiskt är så att HELA jordens befolkning faktiskt får plats på Öland stående. Då får varje individ ca ½ m2 till förfogande! Gott om plats Men hur mänskigheten, som trots allt är så liten, kan skita ner sin egen miljö så svårt, och så mycket, förstår jag inte. Det är ju trots allt där vi lever, och där våra efterkommade ska växa upp och leva.

Är verkligen alla individer och länder så egocentrerade att de bara säger att det får någon annan ta hand om. Fixa det senare, jag har ingen lust eller ork...

Kom inte och säg att Greenpeace försöker, för det är enbart en politisk/ekonomisk organisation som genererar pengar till grundarna. Mycket snack, lite verkstad... Det behövs mycket starkare krafter för att få styr på detta...

Peter
Svara med citat