Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-20, 19:49
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Trasigt pass ? (gör inte som vi)

Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Käre Peter!
Det är tydligen en fråga som engagerar dig väldigt personligt och djupt!
Att resa är att leva. Att se nya miljöer, träffa nya människor och uppleva saker som inte finns här hemma berikar livet. Därav kommer också ett starkt intresse för allt som rör resande!

Citat:
Jag har nog aldrig påstått att du INTE kan resa ut från Sverige utan pass.
Har jag inte påstått heller. Men du kom med en dum insuniation om din klant till kompis som inte kom ut ur Spanien utan att visa sitt pass. Du verkar ju veta vilka regler som gäller så varför tog du upp den saken över huvud taget?

Citat:
...när man måste förklara för en surmulen tjänsteman varför man reser utan pass
Att han inte fick till det med frun igår kväll ska ju inte drabba dig, eller mig, som resenär. Dessutom FÖRUTSÄTTER jag att de som ska kontrollera oss när vi lämnar Sverige är utbildade så att de vet vilka ID som gäller!

Tyvärr kan jag inte kontrollera detta i höst eftersom jag åker ut från Kastrup (som vi fortfarande kallar det här nere ), men det hade varit mig ett stort nöje att ta fram en utskrift från Lfv:s hemsida (se tidigare inlägg) och visa om någon hade protesterat mot mitt körkort som ID...!

Citat:
Sänder dig ett litet citat som du säkert redan kan i sömnen
Lågt. Och dumt! Du kan blinka tills du somnar men dumma kommentarer gör mig bara irriterad. Och det är det ingen här som vill.

Citat:
...reser jag till Monaco och italienska rivieran, med pass förstås!
ÄHH. Skit i passet! Ta med körkortet... Det räcker nog... Hi hi hi...

Ack, hamnen i Monaco. Ligger Niarcos "lilla båt" kvar? Den som hade mindre lyxkryssare som livbåtar och helikopterplatta? Vi försökte för många år sedan få en visningstur på den båten men blev mer eller mindre hotade till livet av beväpnade vakter... Jamen, vi var unga och gillade att utmana verkligheten... Men hamnen i Monaco är något som inte går att beskriva. Den måste ses på plats.

Ska du bort mot Diano Marina sedan? I så fall måste du äta på FraDiavolo! Kanonkäk. Ligger på vänstersidan precis innan bron ut ur Diano från Monaco-hållet. Kör en sväng på Autostrada del Fiori. Sanslös utsikt. Sväng av vid Alasio tex. Köp några "Kyssar från Alasio". Garanterat kalorifria!
Fast det är är mycket la-la (skånska för choklad) i dem....

Missa inte Apelsinlunden! Den ligger en eller två gator upp från genomfartsleden vid havet. Hela gatan är kantad av Apelsinträd och förr så var det restauranggatan. Hur det nu vet jag inte. Turistfälla säkert men där fanns allt från Pizzerior till riktigt bra ställen...

Peter
Svara med citat