Ämne: Kretatips?
Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-19, 20:58
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Kretatips?

Hej

Ska ni åka til Falassarna tror jag ni ska hyra bil...mycket vackert ställe men sanden piskade på kroppen så vi kunde inte stanna hela dagen - vet inte hur ofta lokalbussarna går dit ut, men tråkigt att vara fast där om det ska vara sådan blåst menar jag. Vi hade en par kompisar som for til BALOS istället och där var också mycket vackert...samma väg som til Falassarna fast ligger åt norr..kan oxå rekommenderas. Hyr ni sedan bil så finns det alltid fina badställen att stanna på längs vägen, finns många =)
Till Chania åker ni bäst med lokalbuss om man inte är en hejare på grekiska för det är inte lätt att hitta o hänga med skyltarna, det tyckte vi iallafall.

Båtturer hittar du broschyrer på lite överallt - dykning vet jag ingenting om, tyvärr men detta är säkert något som personalen på hotellet kan tipsa om för de bör ju känna till det.

Vi var även och besökta 2 krigskyrkogårdar från 2 världskriget - i SOUDA ligger de allierades kyrkogård och i MALEME ligger tyska kyrkogården - vet inte hur pass intresserade ni är eller men värt ett besök..unga pojkar som dog, sorgligt...

Önskar en trevlig resa

Svara med citat