Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-17, 13:55
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Trasigt pass ? (gör inte som vi)

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Om det stämmer eller inte på grund av den ena eller andra orsaken (paragrafrytteri eller ren och skär slöhet av grekisk passkontroll) är för oss helt ointressant eftersom vi är tämligen "lydiga" och ser en risk att råka ut för något som en orsak till att i förväg rätta till det hela.

Och precis som Zanet skriver är jag helt inne på samma linje att säkerheten på olika sätt är det intressanta i sammanhanget. Om man verkligen skulle få problem med trasiga pass när man står där och ska flyga iväg, eller ska in i annat EU-land (oavsett Schengen-tillhörighet eller inte) är jag inte heller intresserad av eftersom jag vill eliminera den egna risken, som vi gjorde i går.

Hasse

Det där håller jag med dig om, helt och hållet! Och din känsla, när du gjorde upptäckten, känner jag också igen. När vi skulle åka till Kreta för fem år sedan, gick flyget torsdag em. På söndag kväll, ngra dgr innan låg jag vaken och gick igenom packningsbestyr i tankarna. Helt plötsligt slog det mig, att mitt pass började bli ganska gammalt. Jag for upp och kollade, det hade gått ut för 7 mån sedan. Måndag morgon hängde vi på låset till fotoaffären, fotosidan i min mans pass hade dessutom blivit suddig. Med nytagna foton begav vi oss till polisstationen. Inga köer ngn stans måndag morgon . Tack vare att flygavgången var på em, trodde de vi skulle hinna få våra pass, annars skulle det bli ett tillfälligt för mig och ett suddigt för min man. Torsdag morgon hämtade vi ut våra nya pass och drog en lättnadens suck.

Abi

Senast redigerad av Abi den 2006-07-17 klockan 13:57. Anledning: Konstig formulering
Svara med citat