Kom hem från Mykonos i tisdags efter att ha spenderat 10 superba dagar där. När jag är där bor jag alltid i Platy Gialos för att kunna gå (tar 20-25 min) till Paradise beach eller Paranga. Visst är alla dessa stränder med solstolar men eftersom jag har tonårsbarn vill dem ha lite liv och rörelse och det är det på Paradise beach det vill jag lova! Där ligger också ett disco! Man behöver inte heller äta på dem mest turistaktiga ställena. Det finns billigare! Men tyvärr har ön blivit dyrare sedan jag var där sist (två år sedan). Såg dock kvartsfinalerna på storbildsskärm och vill lova att det var drag! Inte som när Grekland vann EM (då var jag också där) men ändå! Har aldrig blivit illa bemött på Mykonos. Har bott på samma ställe, ett litet trevligt pensionat som ligger lugnt med perfekt städning och service! Brukar hyra bil en dag och ta mig till öns andra sida. Där är du relativt ensam. T.ex Sostis eller Ftelia. Brukar även traska upp till Beptina den lilla affären på väg till Mykonos och handla det mesta. Det lönar sig! Jag är stormförtjust i Mykonos och kan bara beklaga att du hamnade fel. Pröva en annan ö, Grekerna är oftast ett ärligt och tillmötesgående (om dock på ett lite kärvt sätt) folk. Det är mer än man kan säga om andra medelhavsfolk (med tanke på hur många ggr jag blivit lurad i Italien). Grekland forever!

Pia