Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Jo, du har nok rett, Peter, man får bare ta på seg den her minen:
|
Det hjälper inte alltid att vissla, men ibland underlättar det...
Citat:
Jeg hadde tjent på å skatte til Hellas, men jeg sjekket om det var mulig før jeg dro. Og det går ikke, siden jeg får pengene fra et norsk firma.
|
Det låter lite märkligt... För Svenska medborgare är det så att om man bor i ett annat land så skattar man i det landet normalt sett! Fast det kan skilja från land till land... Kan det vara så stor skillnad mellan Sverige och Norge? Förutom den uppenbara då...
Detta är kvalificerat fusk, men....
Starta en enskild firma, eller kommanditbolag, i Sverige, Danmark eller något annat land inom EU dit din firma kan föra över din inkomst oskattad. Tex som ett konsultbolag...

Då kan du få ner pengarna till Grekland och skatta där. Det kostar några kronor att föra över pengarna men det kompenseras av att du betalar mindre skatt...
Det finns många fler tips och trix för att föra över pengar, t o m så du får med arbetsgivar- och sociala avgifter om du har tur. Det kan vara mycket lönsamt att titta på de olika möjligheter som finns...

Men naturligtvis beror allt på viken typ av inkomst du har från Norge.
Citat:
(Skjønt greske menn i uniform... )
|
Bhaaaa...

Jag som är en blond Nordisk Viking... Tja, var blond tidigare i alla fall... Och de Grekiska flickorna var inte helt opåverkade...

Grekiska män i uniform ger mig bara böter för att jag inte har hjälm

Så dem gillar jag inte...

Fast det var för några år sedan nu. Och jag har fortfarande inte betalat böterna...
Peter