Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-11, 11:12
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Sv: Kapris

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Tja, jag vet var du bor och du kan få låna min Ossie några veckor… Du och Zizzis har kanske för lite att göra och ska fortsätta renovera huset? Ossie hjälper säkert gärna till med att riva ner saker åt er… Han är väldigt duktig på det kan jag intyga. Peter
Visst, kom du hit med Gula Faran så han får andas in lite lantluft. För tillfället är här gott om gammalt rivningsvirke o annat bråte som han kan vässa klorna i och sist men inte minst är här några tuffa grannkatter som han kan tampas rejält med

Kattbetjänt var ett bra uttryck och förklarar precis hur det är att ha katt i huset. Min gamla Smulan gick tyvärr till de sälla jaktmarkerna för många år sedan men jag minns henne som om det vore igår. Hon låg alltid i fotändan vilket tvingde mig att ligga snett i sängen - Än idag ligger jag snett i sängen till stort förtret för sambon och jag skyller alltid på Smulan när det kommer på tal Hon var en "problem"-katt och en av de absolut envisaste och räddaste katterna jag någonsin haft under mitt kattliv. Hon hade den egenskapen att alltid kissa i sin låda, men bajsade oftast precis utanför lådan vilket givetvis gav upphov till många och men inget bet på henne. Det enda i andra sammanhang som hon reagerade på var blomstersprutan, men att plocka av henne olaterna med sina toalettbestyr gick aldrig. Däremot kunde man ha bollspel med henne, jag kastade bollen, hon rusade efter, tog den och apporterade snällt tillbaka den till mig

En sak var hon fullständigt tokig i och det var kattmynta (nepeta). Brukade ha någon leksak preparerad med mynta och hon blev fullständigt salig. Detta är kanske ett tips till dig för att lugna ner den gule. Köp en planta med nepeta och låt den växa till sig. När den är stor nog klipper du ner den och låter torka. Därefter kan du lägga in myntan i en gammal strumpa tillsammans med lite papper och knyt till. Du får en garanterat superleksak och han kommer att glömma både tapeter och blommor för ett tag I trädgården har jag stora nepeta och det är ofta som grannkatterna kommer och fullständigt vräker sig över plantorna. Det blir ett farligt rullande och krumbuktande och det är ett sant nöje att vara åskådare till skådespelet Jag kan ju alltid skicka dig några stjälkar med snigelposten

//Zanét
Svara med citat