Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-10, 01:19
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005
Standard Sv: Hyra bil på Naxos

Tips på utflykter med bil:

*Apollonias - högst upp på ön. Titta på kourus, ät på taverna och ta ett dopp! Kör kustvägen dit och inlandsvägen tillbaka alt. tvärtom.

*Chalki - jättemysig liten by fd Naxos chora. Ät på tavernan mitt i byn. Kika in på destilleriet där de gör Kitron. Provsmaka (eh, ja inte chauffören då såklart, alkohol är det). Sen finns det en liten olivbutik nära tavernan, som tyvärr var jättestängd när vi var där, men jag tröck näsan i fönstret och det såg ut som om jag hade kunnat shoppat en del där.

*Apiranthos - också mysig by, marmor överallt. Vitt och fint! Vandra i gränderna.

*Pottery Workshop Damalas - fin keramik till bra pris.

*Kourus vid Melanes samt fiket intill. Mysigt och lugnt!

*Strand nästan längst ner på ön, heter Agiliki el liknande. Härlig!! Ta med picknickmat, tror inte det finns taverna precis där.

*Liten pluttkyrka (kapell) högt ovanför Naxos Chora, åk med bilen upp och gå den sista lilla biten. Gå in i kyrkan, insup atmosfären, ta några kort, meditera en stund på trappan...och du har ny energi!

F ö kan jag inte tänka mig att du behöver förboka bil, det har vi aldrig gjort. Biluthyrningsfirmor finns det gott om, men hur pålitliga dom är vågar jag inte svara på. Vi hyrde nu genom Maragas Camping, allt flöt på bra, inget att klaga på. Men det är väl först när det händer ngt som man får veta om bilhyrningen ifråga var lyckad el ej.

Hoppas ni får en härlig Naxos-vistelse!

Hej från Lena*.
Svara med citat