Ämne: Kapris
Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2006-07-08, 17:41
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Kapris

Nu har jag suttit en bra stund och läst på den sidan. Och det verkar som att det är två olika metoder att konservera kaprisen som kanske inte ska blandas. Det ser ut som insaltat, ELLER vinägerlag gäller! Fast jag hade nog testat i alla fall... Och så verkar det som att man ska ha mer vinäger än jag föreslog.

Jag ska i alla fall köpa en sådan burk i Sept och testa. Det brukar stå sådana överst på charkdisken i den lilla Super-Marketen i hamnen på Tinos nämligen...

Och så ska jag försöka få med mig en stickling, eller frö, av en kaprisbuske hem! Och av ett olivträd också. De två ska tydligen tåla ung. lika mycket klimatmässigt, och ska förhoppningsvis trivas tillsammans på min inglasade balkong. De lär bägge tåla temperaturer även under nollan... Så i fantasin ser jag mig skörda både oliver och kapris här hemma om några år...

Dvs om katterna låter bli plantorna... Jag har hyfsat "gröna fingrar" men några katter har tidigare lyckats "mörda" alla mina växter... Men mina två busar idag kommer att stifta en närmare bekantskap med vattensprutan om de inte låter bli min grekväxter...

Peter
Svara med citat