Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-07, 23:34
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Vilken ö ogillar ni?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Det finns väl ingen ö som är "dålig" rakt av heller??!
Citat:
Ursprungligen postat av Masouraki
Varje ö har ju nåt som man fastnar för och då finns det ju inte nån ö som man ogillar
Om man gillar eller ogillar en ö är ju i allra högsta grad en subjektiv känsla. För det fanns faktiskt ingenting på Santorini som jag fastnade för. Andra tycks inte vara så förtjusta i Paros, fast man åkt dit både en och två gångar för att kanske omvärdera sin uppfattning. Eller "Sikinos", som hoppades slippa stanna på Naxos.

Så jag tycker definitivt man kan säga att man ogillar vissa öar, precis som man gillar andra desto mer. Det är ju som att säga att man gillar alla städer i Sverige ... Och det gör i allafall inte jag. Vissa älskar Stockholm, andra avskyr Stockholm och föredrar Göteborg, medan andra trivs på mindre orter. Jag bodde två år i Kalix, i norraste Norrbotten. Orten har 8000 invånare, det var för litet för mig. Nu bor jag i Stockholm. Min väninna däremot är från Älvdalen, med ungefär lika många invånare som Kalix. Hon älskar sin hemort, men förkastar Stockholm med lika stor hetta.

Alltså, det handlar självklart inte bara om antalet invånare. Kalix var helt enkelt för kallt, för mörkt, för långt norrut, luktade för mycket pappersmassa (!) hade dåliga restauranger och magert nöjesutbud.

Smaken är ju som bekant - delad!
Svara med citat