Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Det var väl detta du irriterade dig på? Men du behöver inte installera det programmet om du inte vill.
När du lagt i CD:n och den börjar installera avbyter du bara. Sedan öppnar du CD:n, oftast i drive F: eller G: via Start - Den här datorn, och kopierar bilderna till det program du vill använda. Då slipper du det andra programmet.
|
Först irriterade jag mig på att jag inte fick använda min egen cd som jag tagit med särskilt för ändamålet.
Sedan irriterade jag mig på att jag tvingades betala för att de nödvändigtvis skulle använda en trög och besvärlig maskin istället för en enkel vanlig kortläsare o cdbrännare (som det fanns flera av i butiken men inte till det ändamålet

).
Slutligen irriterade jag mig förståss på programvaran som inte bara tog plats på skivan utan dessutom var dålig enligt min smak och till ytterligare irritation innehöll en massa reklam - och som jag naturligtvis var tvungen att betala för.
Men framförallt irriterade jag mig på att jag tvingades installera den i datorn. Det gick inte heller att göra som du föreslår, alltså avbryta programinstallationen och sedan kopiera bilderna på vanligt sätt till datorn, jag provade det. När programvaran väl var installerad gick det förståss att spara bilderna på hårddisken och se dem i valfritt bildvisningsprogram. Men det var ju då det. Mycket digital skit och biologisk ilska blev det för €7:50.