Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Vissa kan skriva: En middag kostade 7€ så jag åt bröd och tomater på balkongen istället!
Om man inte har dålig ekonomi så är det snålhet i mina ögon! 
|
Inte för att jag läser alla inlägg, men jag har då inte sett nån skriva så, inte ens i närheten! Möjligen kan någon av barnfamiljerna ha uttryckt att de sparar pengar på att laga mat själva ibland, fast jag har även sett någon säga att de gör det för att de tycker det är roligt och VILL göra det på sin semester, något som jag respekterar även om jag iofs inte förstår att någon kan vilja det
Flera med mig har sagt att de inte orkar äta lagad mat två gånger per dag. Jag fattar inte hur andra orkar det i värmen, men respekterar att de gör det.
Ytterligare några har sagt att de till exempel inte är intresserade av att hyra fordon eller att sitta på taverna flera gånger per dag, oavsett om det gäller kaffe, öl, drink eller mat. Själv blir jag fruktasvärt uttråkad av att sitta på taverna "stup i kvarten". Jag gillar att äta på stranden eller på någon annan vacker plats i det fria och jag tycker det är roligt att göra i ordning picnic, det blir god och varierad mat, och jag tycker inte det är besvärligt att bära den.
När jag handlar till min picnic funderar jag aldrig över vad det jag vill ha kostar, utan jag tar det jag vill äta o dricka. Däremot håller jag efteråt reda på vad det kostade, och jag vet att det för det mesta blir ganska mycket billigare än att äta lunch på taverna. Men ORSAKEN till att jag gör det, har inget med pengar att göra - lunchen i det fria är tvärtom något av det bästa med semestern för mig!
För övrigt känner jag människor som inte för sitt liv vill ha rum med havsutsikt! De kan mycket väl tänka sig att betala extra för att slippa det, eftersom de har nog av den varan hemma, och vill i stället ha en livlig gata nedanför balkongen. Det är deras sätt att känna att de är på semester.
Om de skulle betala extra för det, skulle jag inte kalla dem slösaktiga. Det vore lika oförskämt som det är att säga att andra är snåla för att de väljer att leva som de vill på semestern.