Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-05, 15:38
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fickpengar 2006

Var och en ska ju resa och leva på det sätt som den trivs med. Slösa eller spara efter bästa förmåga. Jag har aldrig haft koll på vad saker kostat under mina ca 35 resor till Grekland. Däremot har jag tittat på hur mycket jag gjort av med när jag kommit hem. Under de första 15 - 20 resorna var det ju larvigt så billigt det var att vistas i Grekland. Men de senaste 8 - 10 åren har kostnaderna ökat. Rätt mycket egentligen, men ändå så upplever inte jag Grekland som speciellt dyrt. Maten på Tavernan och boendet är fortfarande väldigt billigt.

De senaste åren har jag konstaterat att jag gjort av med ung. 60 € per dag inkl. boende, färjor och lite moppehyra. (Biljetten ner ligger utanför.) Och då har jag rest ensam. Fast jag har lite kontakter på boendesidan som gör boendet lite billigare... Jag spelar inte Greve men missunnar mig heller inte en öl, glass, pistagenöt eller Loukoumades om jag känner för det. Men utan mina kontakter på boendesidan hade jag kanske fått lägga på 5 - 10 € per dag. Reser man två skulle jag säga att budgeten på 60 € kanske kan minskas med 5 - 10 € eftersom man "delar" på boendekostnaden.

Men visst, vill man bo flott får man betala för det! Men man kan fortfarande resa med låg budget i Grekland om man vill. Det har ju Bosse W visat. Det är ju upp till var och en vilken standard man vill ha på boendet och vad man vill äta.

Jag skulle tro att jag är en "normalluffare" som de flesta. Så en budget på 55 - 65 € per dag bör passa de flesta. Tror jag...

Peter
Svara med citat