Ämne: september
Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-25, 23:41
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: september

Citat:
Ursprungligen postat av Flinga
Hej, nu verkar det som om det blir Karphatos i september. Vi tänkte ta flygstol och bo på kanske två ställen. Vi är två vuxna och två tonåringar och skulle vilja ha tips på trevliga ställen att bo på, gärna med pool men inte nödvändigt.
Hej Flinga, om du säger två-tio nyckelord om vad din familj tycker är trevligt kanske det är lättare för oss som varit på ön att ge er tips. Som du säkert märkt på Kalimera så gillar olika människor så olika saker, en del gillar prisvärt, andra lyx, andra familjär stämning, andra stort utbud av service, andra luftkonditionering, andra vill bo strandnära, några vill mysa på Pelagos. Tipsen blir alltså lite svåra att motivera om man inte vet mer om vad ni vill åt.

Vi har just varit på ön via flygstol och egenbokade hotell. En sak jag förstog ganska sent är att om ni åker i början av september då det fortfarande är högsäsong är många mindre och halvstora hotell/studios inte så sugna på att förhandsboka på mindre än 7 eller 14 dagar och kommer att säga till er att de är fullbokade om ni inte väljer en hel veckobokning. Detta är konstigt eftersom plan anländer hela tiden varje dag. Men det är troligen bristen på båtluffare har fått öns värdar att inrätta sig i charterlunken med långa boenden när det inte är lågsäsong.

Om ni vill ha Pool är det mest i Pigadia men stan har inte öns bästa strandbad vilket ni förstår om ni läser strandtoppomröstningen, ett par har pool i Amoopi - men då ligger de inte riktigt nära stranden och ett hotell i Kyra Panagia har pool men det är nog fullt, kanske några till i de andra städerna som andra kan tipsa om. Fundera hur pass mycket ni vill ha pool- ni missar strandnära boende i min favorit Lefkos t.ex.

Vi bodde med Pool på Electra Beach i Pigadia - jag fastnade för det pga. läget och poolen (de har en egen hemsida med halvfina bilder)
+ nära stranden
+ nära stan
+ lockande fin poolarea
+ Mycket service på hotellet
MEN
- stort betångigt och anonymt
- omysigt
- inte speciellt prisvärt
- fullt med poolgäster som aldrig går till stranden
(kan inte identifiera mig med dem / de borde åka till något annat ställe)

Vi kommer inte att bo där en ev. nästa resa - utan vill bo mer mysigt,
även på bekostnad av pool.

Mitt bästa tips finns i Lefkos och är strandnära och fräscht men inte billigt. Tonåringarna kanske tycker en liten håla som Lefkos är för tråkigt och vill ha mer stimulans än bara stranden. berätta därför vad NI tror NI tycker är trevligt!

/Dan
Svara med citat