Min tanke också! Det är många svenskar på Naxos. Själv sprang jag förra veckan på en gammal klasskompis där som jag inte sett på tio år. Vad är oddsen för det..?

Annars tycker jag väldigt bra om Naxos! Trevlig chora med både "turiststråk" och genuina gränder vid kastrot.
Vi var på Amorgos för två veckor sedan, och såg knappt till en enda svensk. Där var till största delen grekiska turister och italienare. Nu vet jag ju inte hur det är i juli, eftersom jag bara varit där i juni och augusti. Även i augusti var det ont om svenskar.
Jag tycker definitivt ni ska åka till Amorgos! Om ni har lätt för att bli sjösjuka så ska ni helst undvika Skopelitis, den gungar rätt duktigt. Jag blev illamående trots sjösjuketabletter.
Koufonissi var, enligt sambon och mig, ingen höjdare. Finns inget att se där. Om man är ute efter att sola (och har småbarn) och inget annat är det en bra ö, men det finns som sagt inga sevärdheter.
Amorgos kan ståta med Panagia Hozoviotissa, Mouros beach, vraket efter Olympia och sist men inte minst sin otroliga kustlinje! Missa inte Langada om ni åker dit. Underbar by! Jag har varit på Amorgos tre gånger och ön är lika fin varje gång. Sambon, som aldrig tidigare varit i Grekland, blev stormförjust i Amorgos och vill gärna åka dit fler gånger
Veronica