Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-13, 13:23
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Dyrt boende överallt i augusti???

Först vill jag säga trevlig resa till Bosse, ha det så jättebra på din långa resa! Är verkligen avundsjuk

Sen:
Det här med boende kostnader är ju väldigt individuellt, dels beroende på hur många man är och hur man vill bo, säsong osv.

Jag själv har inga direkta "överkrav" utan nöjer mig med ett rent ställe med OK läge. Sedan får det ju gärna vara balkong med fin utsikt osv, men jag betalar kanske inte så mycket mer för att få det. Jag har ingen aning om vad rum osv kostar till den standarden jag söker, och jag räknar säkert med att betala mer än vad jag egentligen behöver.

Vill inte stå utan pengar i slutet av resan eller behöva bo i "råtthål".
Man vet ju inte heller vad som kan inträffa, och då har man pengar som man kan ta av i värsta fall. Jag antar att boende kostnaden är den största utgiften under en öluffning, och bor man billigt några nätter så kan man ju unna sig att t ex äta dyrare eller hyra solstol osv.

För hoppningsvis får jag i alla fall lite pengar över och då kan man ju kanske köpa något kul som man kan ta med sig hem, eller göra några "onödiga" grejer som att åka parasailing, vindsurfa etc. Eller varför inte bo flott någon natt innan hemfärd eller allra bäst kanske ha pengar med sig hem.

Jag hoppas i alla fall på att hitta billiga bra boenden, sen är ju detta min första gång så nästa år kommer man att ha lite mer koll och kan ställa högre krav...

Trevlig resa allesamman!

/Alexandra
Svara med citat