Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-18, 12:18
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Bandhundar i Grekland

Tyvärr kommer jag ihåg att många ggr då mamma körde mig och lilla syrran till skolan fick vi syn på döda kundar i vägarna...det var hemsk.

Förra året i Aten fick jag flera ggr syn på magrade, helt apatiska hundar på gatorna, utanför restaurangerna...lite överallt... och folk gick förbi dem utan att bry sig..

Jag upplever det som hemsk varje gång jag åker till Grekland trots att större delen av mitt liv har jag bott i Grekland och är där 1-2 ggr varje år. Mådde verkligen illa och skämdes över mitt land. Tyvärr, jag har stött på folk som blir trötta på hunden och låter den gå. Har tyvärr inte sett många som lägger ner lite tid till och leka med hundar och ge dem uppmärksamhet.

Men som många har påpekat alla är inte så... och det finns privata organistationer som försöker förbättra situation.

Katter är i samma situation. Min mamma vännina yog hemlösa katter i hennes tomt som vara skadade och svältade och tog hand om dem.... männskor som älskar djur finns tack och lov där också. Fast de kanske inte är så många.
Svara med citat