Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-18, 08:13
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Sent till Amorgos.

Hej!

Är nyss (igår) hemkommen från bl a Amorgos, och jag skulle INTE rekommendera er att haka upp er på just den båten! Vi skulle åka Sea Jet:en mellan Santorini och Amorgos den 3/6. En timme restid, smidigt och bra tänkte vi. Väl nere i hamnen, efter åtta timmars väntan, fick vi veta att den var inställd. Detta på grund av för dåligt väder... vilket vi tyckte var märkligt för vädret var hur bra som helst. Kanske att just denna båt är väldigt känslig och inte klarar minsta vågskvalp.
Jag skulle i vilket fall som helst råda er till att ha en backup-plan och dessutom kontrollera på närmaste biljettkontor en timme innan avgång att båten verkligen går! Gör den inte det får man självklart pengarna tillbaka. Tror denna färja kostade 20 euro/person.

Ett pensionat jag kan rekommendera i Katapola är Pension Amorgos, ligger ca 50 meter till vänster om där färjan lägger till. Vi betalade 25 euro/natt, men det är säkert lite dyrare i juli.
Det står säkert rumsraggare i hamnen även vid denna tidpunkt. Det har det i alla fall gjort när jag kommit dit mitt i natten förut.
Trevlig resa!