Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2005-05-13, 08:34
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 67
Standard Sv: Dyrt boende överallt i augusti???

Det är ju svårt att diskutera det här med priser eftersom de varierar efter vilken ö man är på, vilken säsong det är och hur bra man är på att pruta.


Min uppfattning är ändå att det är svårt att få bra boende långt under 50 Euro under högsäsongen, men priserna dippar ganska fort när sommaren börjar ta slut. Det är förstås det här med tillgång och efterfrågan; Står man ensam med flera rumsraggare är det lätt att pruta men får man leta i timmar bara för att få ett rum är det svårare. Priserna hänger ju också ihop med hur länge man stannar - lättare att pruta om man tänker bo på stället i en vecka eller mer.

Jag håller däremot med Janne om att man inte ska överarbeta prutningen. Hittar man ett mysigt ställe med vänlig personal och priset är ok från början ser jag ingen anledning att pruta. Exempel på det är Eleni Rooms på Amorgos. Bodde även kanonbra på Paros i september 2004 - Pension Violetta i Parikia. För 18 Euro natten (utan prut) fick vi ett mysigt dubbelrum med A/C och stor balkong med havsutsikt. Trevlig personal också.

Senast redigerad av Kalimera den 2005-05-13 klockan 09:25.
Svara med citat