Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-13, 16:52
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Udda följdproblem

Citat:
Ursprungligen postat av Peter
"klipp"

Dessutom är jag inte helt övertygad om att scriptet för Kalimera är 100 % friskt! Eller om det möjligtvis är servern som småstrular. Men det händer flera gånger i veckan att det dyker upp inlägg eller trådar som är några timmar, till någon dag gammal, som jag inte sett tidigare! När jag kommer ihåg det så gör jag nu direkt efter varje inloggning en "refresh", och då ser jag ibland att flera rubriker får "gulplupp". Men det är lite irriterande att man inte kan vara säker på att alla nya inlägg visas när man loggar in... Först trodde jag att berodde på att jag "markerade forum som läst" och att det kommit in inlägg under tiden som jag inte läst. Men sedan såg jag att det ibland kom trådar från dagen innan... Jag har i o f s skruvat till säkerheten riktigt hårt, men jag kan inte förstå varför jag får markering på 90 % av de nya inläggen... Och missar några! Jag kan inte se att det ska bero på mina inställningar. Men jag kan leva med det...

Vi fortsätter Hasse...

Peter
Jag har då aldrig märkt något sådant
En sak som jag är benhård med då det gäller Kalimeraforumet är att aldrig "gena" tillbaka till förstasidan om jag är inne i forumet. Det gäller alltså att klicka sej ner ett steg åt gången mot roten i forumet. Detta diskuterades också då forumet var nytt och några (även jag) hade problem med att vissa forum visades som olästa men det fanns inget oläst i det.
Lite irriterande fenomen detta, vi vet ju att Janne betalar för allt som skickas ut från servern, detta gör ju naturligtvis sitt till att belasta servern lite ytterligare då man måste ladda varje sida en extra gång men som jag förstått så är det enda sättet att få det att funka så som det är tänkt.

Mvh Janérik
Svara med citat