Visa ett inlägg
Gammal 2005-05-12, 16:06
Nightfly Nightfly är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Amorgos- En vacker ö?

Jag kan bara hålla med Janne & co. Amorgos är en underbar ö. Den har en helt egen atmosfär som jag inte upplevt på någon annan Grekisk ö. Bo i Katapola tycker jag.

Jag var där i september 2004 och då var det lätt och relativt billigt att få boende. Vi valde Eleni Rooms efter tips från Kalimera.nu och betalade någonstans mellan 22 - 25 euro per natt. Eleni Rooms är ett mycket trevligt och lugnt ställe.

Provade en del av restaurangerna i Katapola och tyckte bäst om Visentzos i den norra delen av hamnen. Förutom bra service, god mat och urmysigt läge hade de inte något emot att jag hämtade en cafe latte på stället bredvid och tog med till bordet.

Det ligger en mer typisk grekrestaurang längre söderut i hamnen. Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet, men det är nära resebyrån. Inte mysigt men en himmelsk bifteki.

Jag har lite bilder från vår resa på min hemsida: www.tisen.se/bilder (klicka på grekland 2004). Eller direktlänk www.tisen.se/bild.asp?show=gre_04 (men då måste popupblockers vara avstängda).

/Mattias
Svara med citat