Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-07, 09:31
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Webläsaren....fixat men nya problem

Många och långa timmar framför datorn sen sist och jag har faktiskt fått bukt med det ursprungliga problemet med webläsaren som inte kunde visa schyssta sidor. Vet ej riktigt hur det har gått till, Norton känns bra att ha tillbaka då jag betalat uppgraderingen. I mitt tycke har Norton funktioner som jag behöver och som fungerar till synes bra. Eventuell orsak till problemet är i det närmaste omöjligt att sia om. Att återställa hela systemet till ett tidigare datum, tidpunkt då jag vet att allt fungerade bra visade sig vara omöjligt trots att funktionen i sig helt plötsligt på något sätt började fungera som den skulle !!

Jag beslutade mig därför att göra det radikala att radera alla Windows-uppgraderingar och återinstallera dem på nytt. Jag ska även ge mig på den stora Service Pack 2-installationen då jag minns att den var mer eller mindre efterlängtad när jag tankade ner den för länge sedan.

Men det har uppstått följande: I och för sig har jag valt Firefox som standardläsare och där ligger mina aktuella favoriter för tillfället. I min IE 7 har samma favoriter "antagit annan form", dvs. har ej längre den blå "E"-symbolen som länk räknat. Högerklick och Egenskaper på dem och jag ser inte aktuell webadress. Begriper noll vad som hänt, de är inte klickbara längre. Dessutom har jag två andra mappar på skrivbordet med andra favoriter samlade som agerar på samma sätt. Har för mig att dess "nya" symbol är samma som DAT-filer har.

Det stora problemet nu är dock att trots att datorn är virusfri, 87 % ledigt på hårddisken och nyligen defragmenterad så har jag uppenbara problem att öppna i stort sett alla program. Datorn låser sig, hänger sig hela tiden, "programmet svarar inte" och jag hör ju att hårddisken inte jobbar som den brukar. Misstänker att den kan vara en början till en krasch men t.ex Nortons scanning av Windows och ev. problem där visar ingenting. Det är t.o.m. så att när jag tvingas använda aktivitetshanteraren så är även den svår att stänga ner och fortsätta undersöka mera.

Börjar inte detta verka aningen misstänkt eventuell större krasch, t.ex ett större processor-fel eller att hårddisken börjar få tufft att hänga med ?

Hasse
Svara med citat