OK Peter, det låter hyfsat hoppfullt (är ännu negativ pga allt trassel) ! Jag har skickat in en fråga till en diskussionsgrupp via min Outlook, en "swnet"-grupp ang. Win XP.
Annars har jag detta meddelande när jag försöker köra återställningsfunktionen:
"Programmet eller DLL-filen C:\WINDOWS\system32\srclient.dll är inte en giltig windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten".
Här vill jag säga att inte tänker jag sätta in den cd:n inte (recovery). Det måste finnas ett annat sätt att få åtminstone återst.funktionen igång igen för vad har jag att förlora på det ?? Det var ju så att allt var igång i frid och fröjd strax efter min stora (och 1:a) uppgradering av prenumerationen av Norton. Nu har jag dessutom tagit tillbaka hela den igen eftersom jag faktiskt har över 350 dagars prenumeration kvar.
Eftersom du besitter denna kunskap Peter, jag brukar vara inne i Norton System Works och kolla lite. Där under Utilities finns något som heter Find & Fix problems, UnErase Wizard. Jag har fått för mig att det är ett slags cache-minne så jag rensar ut allt där eftersom det ligger massor av filer där. Det är möjligt att jag kanske ska undvika detta, tänk om denna srclient.dll har gått iväg av misstag därifrån och att jag istället skulle ha sparat den ?
Ja ja, det blir ny vänta på ev. svar i disk.gruppen om dll-filen ifråga.
Hasse
Citat:
Ursprungligen postat av Peter
Då ska det nog gå att lösa, Hasse! DLL-filen är så att säga "startmotorn" för programet. Saknas den vägrar pgmet gå igång. Det är lätt hänt att man tar bort DLL:er av misstag när man tar bort pgm.
Lycka till
Peter
|