Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Systemåterställningen går ju att nå via flera ingångar men den är helt obrukbar. Jag får ett meddelande att någonting i System32, en DLL-fil ej är i bruk av någon orsak.Hasse 
|
Då ska det nog gå att lösa, Hasse! DLL-filen är så att säga "startmotorn" för programet. Saknas den vägrar pgmet gå igång. Det är lätt hänt att man tar bort DLL:er av misstag när man tar bort pgm. Vissa DLL:er används av flera pgm, så tar man bort ett pgm och DLL:en dödar man även de andra. Jag har själv lyckats med den bravaden! Gör så här. Leta rätt på något Forum på nätet som diskuterar och tipsar om Win XP. Jag har ingen adress men jag vet att det finns flera stycken som är bra. Någon annan kanske har något tips? De vet säkert vilken DLL du behöver och kan tipsa om var du kan hämta den. Det finns även där flera siter som har i pricip alla DLL:er. Där har jag nog en adress om du inte får något tips. Ladda hem DLL:en och var nogrann med att lägga den i rätt mapp. Annars fungerar det i alla fall inte. Fråga vilken mapp den ska ligga i. När du väl gjort det så ska återställningen fungera och du kan backa maskinen några veckor.
Ett annat alternativ är ju att kontakta Microsoft Sverige direkt. De kan säkert lösa det på två röda...
Lycka till
Peter