Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-01, 15:20
Maartina Maartina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Vad har jag gjort..?!

Hejsan Anette!

Kul att du har valt Zakynthos, en underbar ö enligt mig! Jag har bott tre gånger i Argassi + en gång i Laganas, och kan definitivt tänka mig att återvända till båda orterna.

Som du skrev så har Argassi en ganska bedrövlig strand, det stämmer, men den duger att bada vid om man inte har lust att ta sig till någon annan strand. Något jag rekommenderar är att ni tar gratisbussen som går från baren Mushroom (om jag inte minns fel) och åker till Agios Nikolaus. Underbar strand! Man får betala solstolar på plats för att få biljett till återresan, men det är det värt! Kul som variation om inte annat!

Dessutom kan jag verkligen rekommendera att ta en av de lokala ö-rundturerna med båt, där man bland annat får se det berömda skeppsvraket!

Det finns en mängd underbara stränder som man kan besöka på Zakynthos, och har ni möjligthet att hyra moped ska ni definitivt göra det! Porto Zoro, Gerkakas m.fl. är värda besök! Vassilkoshalvön har många fina stränder och ligger inom bra avstånd från Argassi. Den lilla mysiga byn Keri är också trevlig att besöka, bra lunchstopp!

Passa också på att besök Zakynthos stad, kul med annat än sol och bad!

Inkastare och engelsmän finns överallt, men jag tror att det inte är lika mycket engelsmän i Argassi som i Laganas (kan bero på att Laganas är partystället nr 1).

Hoppas jag har kunnat hjälpt dig lite med dina funderingar och att ni kommer att trivas bra!

Hojta till om du undrar över något mer
Svara med citat