Peter !
Ärligt talat minns jag inte om installationen/uppgraderingen fungerade klanderfritt. Det sjuka i sammanhanget är att den gjordes i fredags. Först i går söndag, så började trasslet med att sidor ej kunde visas helt och hållet. Installationen tog rätt lång tid så jag lämnade datorn några gånger men något avbrott blev det inte i alla fall.
Ja, Firefox fungerar men exempelvis på Kalimera, när jag loggat in så är välkommen-sidan efter inloggningen, inte "frisk". De översta forumen ligger som de ska men sen får jag scrolla ner i "ingenmansland" och där ligger de understa forumen "i botten". Svårt att beskriva men Firefox gör mig en aning besviken, använder den nu som back-up under tiden problemet kvarstår.
För att återgå till vad Norton eventuellt kan ha gjort. Verkar det inte lite väl "banalt" att tro att Norton skulle ha orsakat ett så "litet" fel som att vissa delar av websidor ej syns ?? I övrigt fungerar ju datorn helt klanderfritt. Om jag väljer back-up och/eller ominstallation av enbart IE 6 från återställnings-CD:n, det återstår att ta ställning till eftersom jag hoppas ivrigt på att få en enklare lösning.
Och att som sagt, försöka kontakta Norton "personligt" (telefon) ser jag som i det närmaste omöjligt. Det är ju bara jag som har sett problemet i min egen dator, svårt att helt rättvist förklara så en motpart förstår. Eventuellt att försöka hitta en support på dåvarande Compaq (numera HP) kan också vara vanskligt.
Har fått ett råd på jobbet, jag ska kolla vad jag har för Flash Player installerad, rätt verison och så. IT-killen jag pratade med känner igen mitt problem, närbesläktat med andras liknande, tydligen.
Kan i alla fall använda datorn till det mesta......ännu !
Återkommer
Hasse
Hasse