Citat:
Ursprungligen postat av l8
Om man tar färjan 09.45 från Naxos och ankommer Aten 15.15 hinner man då med ett flyg som går 18.00?
|
Kommer färjan i hamn till tiden eller aningen försenad, är ni i land och får tag på vidarebefordran vid 16-snåret (i bästa fall!) och är sen tidigast på flygplatsen vid 17, letar efter incheckning osv. - NEJ, det skulle inte jag ha nerver till idag!
Jag skulle helt klart åka med färjan dagen innan, gå tvärs över gatan i Pireaus (följ strömmen!?) och åka metron in till staden (Syntagma-stationen t ex). Skulle kolla lite på kartor över Aten och sätta mig in i hur lätt det faktiskt är att åka in en kväll till Aten. Boka ett rum i Plaka, - tokiga Plaka på den här årstiden, men alldeles underbart i alla fall och speciellt på andra årstider! - (Adonis är ett förslag, men det finns många andra alternativ), upplev Aten från en POSITIV sida sista kvällen, gå upp tidigt nästa morgon och vandra genom Anafiotika eller runt om Akropolis-klippan till ingången till Akropolis - och låt dig hänföras av denna upplevelse!
Nästa dag skulle jag åka bussen till flygplatsen från Syntagma vid 15-tiden (senast). En stor upplevelse rikare!