Visa ett inlägg
Gammal 2026-09-23, 17:10
Fältjäntans avatar
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015
Standard Sv: Ny drömresa. Syros, Tinos och Andros

Tack för alla grattishälsningar. Har lite svårt att förstå att jag blivit så gammal.
Natten var ganska kylig efter att regnet upphört. Fick plocka fram täcket från garderoben. 18 grader, växlande molnighet och ganskablåsigt på morgonen. Vad göra? Jo vi tar bussen in till Ermopoulis. Det blev "sightseeing turen" runt hela södra Syros med alla turistorterna. Solen började värma och allt kändes betydligt bättre
Traskade hamnpromenaden framåt och köpte biljetter till Tinos, fyllde på reskassan och hittade gratisbussen upp till Ano Syros. Den var mer än fullsatt.
Och vilken utsikt där uppe. Vi var inte ända upp till kyrkan. Min käre gubbe har problem med ett knä och höft och jag vill inte pressa honom mer än nödvändigt. Glad att han ändå vill hänga med utan att klaga.
Vi hittade ett mysigt ställe för lunch med fantastisk utsikt och där blev vi sittande länge innan vi började "nedstigningen". Det finns ju naturligtvis mycket att upptäcka i Ermopoulis men vi är inga storstadsmänniskor. Trivs bäst som tjuren Ferdinand i lugn och ro. Kini är verkligen perfekt för oss.
4-bussen hem, lite fika, påfyllning från minimarketen och vila benen.
Kerstin som hoppas på en försenad födelsedagsmiddag i kväll.
Svara med citat