Citat:
Ursprungligen postat av Alala
Har själv bara varit i Karystos och Marmari på södra delen av Evia. Men det är en väldigt intressant ö som har mycket att bjuda på. Och som du sa, billig. Så är verkligen ett gott val om man vill resa med en mindre budget. Också ett gott val om man vill ha det mindre turistiskt så att säga.
/ Anne 
|
Ja och dessutom är det ju nära flygplatsen i Aten, det tar inte en timme att köra till Chalkis så det än nog en av , om inte den mest lätttillgängliga av alla öar (jag vet inte men jag tror att antalet avgångar Sverige-Aten lär vara den mest trafikerade av Sverige-Grekland)
Ska definitivt utforska vidare, ska bila ner i år också men inte Evia denna gång, vi har lite "blackspots" kvar på Peloponessos vi vill utforska samt lite gamla favoriter som Kalamata mm
kan verkligen rekommendera bila till Grekland, prismässigt blir det nästan billigare jämfört med Italien och Kroatien har vi märkt om man kör roadtrip, det man lägger på bensiner och båtar tar man mer igen på att de är så pass mycket billigare äta o bo, och standarden, särskilt jämfört med Kroatien går inte jämföra nästan,
Det tar tid dock, men hemresan kör vi roadtrip,
i fjol hade vi först tänkt att jag bilar till Wien eller något o flyger, o så flyger frugan ner direkt från arlanda, o gemensamt till wien efter 2 veckor o fortsätter roadtripa, men kom på att, vad fasiken det tar 12 timmar köra bil från Wien till Grekland, så gjorde det o frugan kom ner med flyg , hon har kortare semester, hem så roadtrippar man via färjan från norra grekland, så kommer man en bra bit hemmåt medan man sover,
De var absolut inga problem att köra genom Balkan, bra motorvägar, ingen trafik
Men jäklar vad folk kan gapa o peka ibland när de upptäcker svensk regplåt

Mazda 3 är väl inte den diskretaste designen av bilar heller så man sticker ut lite minst sagt