Hej kajja,
Vi har bott i Votsalakia i 3 juli-veckor de senaste 3 åren. Totalt har det blivit 4 resor dit.
Vi älskar lugnet som råder där. Inte så mycket med bilar, folk mm. Inte mycket tingeltangel heller. Mycket bra mat i princip överallt.(vilket inte har varit fallet under överskådlig tid). Det spelas grrekisk musik på restaurangerna. Det kastas även tallrikar på Nick´s på lördagskvällarna. Livemusik mm.mm
Nackdelen är väl avsaknad av apotek kanske.
Oftast ingen avgift för solsängarna om man köper något på staranden. (Någon stranddel avviker)
Stranden då? Det är mest sand, blandat med lite grus på vissa partier. Det kan förekomma lite sten på botten på vissa ställen, men inget som jag stör mig på. Man får scanna av den långa stranden och se hur det ser ut. Jag använder iaf inte badskor då det inte behövs.
Psili Ammos 2 ligger någon kilometer utanför Voutsalakia. Det är lite för varmt att promenera den sträckan i kombination med att det är rent farligt pga hyrbilar mm som kommer farande i kurvorna. Tidigare var sängarna fria här om man beställde förning, men from 2025 så tar man betalt oavsett, vilket var trist,
Votsalakia är en Jättebra plats att bo på om man vill ha det tyst och lugnt. Hyr man bil så kan man ta sig runt själv oxå. Det finns även möjligheter att åka med en Ö-rundtur, åka barbeque-båt utefter kusten samt till Samipoula. (Lilla Samos).Där finns det en jättefin sandstrand oxå.
Vi kommer säkert att återvända snart igen pga stranden, maten och lugnet, men det finns andra öar som lockar nu till sommaren.
Hör av dig om du vill veta något mer.
//Conny