Visa ett inlägg
Gammal igår, 18:20
Zappas avatar
Zappa Zappa är uppkopplad nu

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Tur och retur - i repris

Det där med kommunikation är alltid lite knepigt. Sändare som vill förmedla något, mottagare som ska tolka (rätt) och lite brus däremellan.
Efter Netwolfs svar inser jag att jag kanske inte varit tydlig nog.
Jo, hotellet är verkligen nedgånget, trött och utdaterat, men att därtill drista dig att kalla det kyffe, så långt vill jag inte sträcka mig.
Rummet är litet, men det är förstås inget problem i sig. Storleken på badrum är däremot ett reellt problem.
Städningen i stort är bra, men en av städerskorna vi sett har nog lite fysiska problem för att på ett bra sätt kunna ta hand om hela rummet (läs: under sängen), så även efter vi sa till blev det som sagt bara halvdant åtgärdat. Men hade jag fått ett klagomål på mig, hade jag sett till att det blev klanderfritt åtgärdat.
Så, vi är inte helt nöjda. Men känns ändå inte helt motiverat att begära ersättning.

Till det roliga nu!
Efter fruns joggingrunda vid sju, tog vi, halvtimmen senare, ett underbart morgondopp och sedan frukost på hotellet med lika underbar miljö med halvskugga och havet i fonden.
Sedan upp till den bokade moppen. Och oturen fortsätter grina oss i ansiktet. De två bokade dagarna var plötsligt reducerade till en, då hon "glömt att den andra dagen redan var bokad av andra för länge sedan".
Kändes som en dålig ursäkt för att hon fått den uthyrd till gäst på hotellet (Papafotis där vi bodde förra gången) istället.
Så, vi körde runt lite idag. In till Agia Marina för köp av båtbiljetter härifrån på måndag. Tydligen i sista momangen, då den nästan var full redan.
Strosade en sväng och körde sedan ned till Panteli. Fortfarande lite samma känsla som för två år sedan tyvärr https://www.kalimera.nu/forums/showp...3&postcount=13

Vidare ner en sväng till Lakki då vi först tänkte köra ner till Xerokambos som vi trivdes bra vid, förra gången.
Sedan slog det mig att vi redan sett fram emot och bestämt att vi skulle köra upp till Agia Kioura som blev vår favoritstrand förra gången.Och eftersom vi bara hade moppen en dag fick det förstås bli idag.
Så, för att allt skulle klaffa logistiskt med lunch mm, vände vi och körde, via Gourna, upp till Blefouti för bad någon timme innan lunch. Bara liten lunch idag med grekisk sallad, tzatziki och ostkroketter, efter att vi fortfarande var lite mätta efter en stadig frukost.
Sedan en kort tur upp till Kioura för ett antal eftermiddagsbad innan vi körde hem för kvällen.

Nu en GT och lite Yatzi innan apostlahästarna förhoppningsvis leder oss rätt mot ett trevligt etablissemang.

/Z
Svara med citat