Visa ett inlägg
Gammal 2025-08-05, 19:18
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Bildgåta 5929 - Agios Petros beach på Andros

Hej från Andros!
Känslan av att jag gillar den här ön förstärks mer och mer för varje dag. Det känns ovant att inte träffa annat än grekiska turister och att de stränder vi besöker inte har sängar och parasoll. Den finaste stranden hittills är Vori som ligger otillgänglig på östsidan. Den var alldeles ljuvlig!

Jag vill bara förtydliga mitt tidigare inlägg där jag skrev att det är som Grekland för 30 år sedan. Det är bara delvis sant, för samtidigt som det jag skrev är mina upplevelser är det en modern ö. Inga handskrivna kvitton på restauranger, du kan handla med kort i princip överallt, fina fräscha mataffärer, de två boenden vi haft är väldigt fina mm.

I går besökte vi Magic Mountain som är ett paradis för djur som ingen annan vill ha. Sandy är en brittisk kvinna som har bor i Grekland sedan många år. Hon tar hand om framför allt hundar som övergivits eller på andra sätt behöver tas om hand. Det har gjorts en fin dokumentär som jag varmt kan rekommendera. Jag har en vän som arbetat som volontär där och jag vet att djuren har det bra. Jag länkar till dokumentären: https://www.svtplay.se/video/8LJD73m...-grekiskt-berg. Om det är tillåtet kan jag i ett senare inlägg lägga en länk till deras hemsida om någon vill läsa mer om det arbete som Sandy gör.

Janne om du hellre vill flytta alla inlägg till Andros istället för under Bildgåtor får du gärna göra det.

//Ofelia
Svara med citat