Citat:
Ursprungligen postat av Marie_W
Ja, just det..Såg att det var en tjej med, kul!! Jag tackar för info..Det är alltid bra att hålla sig lite uppdaterad!! Men, brukar de vara klädda så där? Eller är det en ny image? "Nyfiken i en strut"... 
|
Jag vet egentligen ingenting om dem, hade aldrig hört talas om dem innan jag första gången hörde om Finlands "förskräckliga" bidrag, får någon månad sedan. Hade dock inte sett eller hört dem förrän i torsdags, men föll pladask för melodin som om man lyssnar på den är riktigt bra! Plus att jag gillade det roliga alternativet till det annars så trista och förutsägbara spektaklet. Observera att jag inte lyssnar på hårdrock i vanliga fall! (Inte på schlager heller för den delen.)
Tre tonåringar har dock förmedlat lite insikt om gruppen, fast jag lyssnar bara med ett halvt öra ska jag väl erkänna, men kan fråga dem mer i kväll, om inte någon annan hinner svara mer här innan. Dottern drog ut texten till låten från nätet igår och skrev in ackordanalysen, så snart lär den klinga melodiskt på pianot här i huset
Hörde att Lordi själv, det är väl sångaren tror jag, blev fotograferad en gång på semester och bilden visades offentligt, vilket föranledde honom att beklaga sig över att hans image och karriär var förstörd. Det senare hade han garanterat helt fel i! De kommer att bli stora nu, tveklöst.
Här är deras hemsida:
http://www.lordi.org/