Visa ett inlägg
Gammal 2024-07-15, 15:00
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Någon som varit på Kythera nyss?

På 9 dage får I helt sikkert set hele øen 😊 Og ja, Kythira er velsignet med mange gode strande. Næsten alle vejene til strandene er nu blevet asfalteret.

Da jeg har været på været på Kythira adskillige gange og ikke behøver at skulle så meget rundt længere, har jeg de seneste gange boet helt nede på sydkysten i Kapsali.

Hvis man vil bo nær havet og lidt mere midt på øen, kan Diakofti været et godt sted at bo. Der er meget fredeligt, og der er en meget fin og børnevenlig sandstrand. Der er et mikroskopisk minimarked, og to strand-/snackbar’s og en taverna (sidstnævnte synes jeg er lidt dyr og ikke så god).

Fra Diakofti er der ca. 8 km til Avlemonas, hvor der er flere tavernaer at vælge imellem. Vejen, der sidste år en dårlig betonvej, er i år blevet asfalteret, så det tager ikke lang til at komme dertil.

Tavernaer, hvor jeg gerne spiser er Pierros i Livadi (type gå i køkkenet og se, hvad de har, men de har nautrligvis også et spisekort), Platanos i Mylopotamos, Filio i Kalamos og Skandeia i Palaiopoli (lidt udenfor Avlemonas).

Bemærk, jeg har aldrig været på Kythira i oktober, så jeg er ikke klar over, hvor mange af tavernaerne rundt på øen, der er åbne. Jeg har været der i marts og november, hvor mange var lukket.

Bemærk også gerne i relation til sightseeing:
Der er i år som sidste år ikke vand i vandfaldet i Mylopotamos på grund af den tørre vinter.

Selvom der mange steder nævnes grotten Agia Sophia også nær Mylopotamos, så har denne grotte været lukket i en del år på grund af nedstyrtningsfare.

Jeg håber, at dette kan være til en smule hjælp og ønsker fortsat god planlægning 😊
Svara med citat